Suomen Top 30 -sivustot Googlen mukaan
"Sosiaalisen median penetraatio" Suomessa?

Syksyn uutuustrendi: Printtimainontaa verkossa!

Perinteiset lehtitalot ovat vihdoin löytäneet verkkomainonnassakin kultasuonen, joka on tarjota isoille brändimainostajille (elintarviketalot, automaahantuojat jne.) mahdollisimman isoa, aikakauslehtimainoksen näköistä pintaa lehden verkkosivuilla, ja pyytää siitä viisinkertaista hintaa normaalibanneriin nähden. Hienoa on oivaltamisen ilo!

Nyt samaan kekseliäisyyteen ovat päätyneet mainostajat ja mainostoimistot. Klikkasin juuri Hullujen Päivien banneria. Klikki johti kampanja-sivuille, johon oli linkkien taakse ladattu valtavia pdf-tiedostoja printtikatalogeista! Klikkasin hölmöyttäni linkkiä, jonka takana piti olla keskiviikko-päivän ne tarjoukset, joita ei lainkaan löydy kotiin kannetusta katalogista. Linkki vei osoitteeseen

http://media.hobbyhall.info/hp_hilow/yllatykset_ke_fi.pdf
jota en kehota totisesti ketään klikkaamaan, sillä URLista löytyy näpsäkkä 6,7-megainen (!) pdf-dokumentti, joka on siis pdf-formaattiin käännetty 57-sivuinen printtikatalogi...

Oma selaimeni kaatui 1,8 megan kohdalla.

10 megan yhteydellä.

Mutta veikkaan, että kampanjan keksinyt neropatti raportoi kampanjan tulokset ladattujen bittien määränä. Huikea menestyskampanja - kaikki serverit menivät jumpulaan, ja kukaan asiakas ei saanut mitään koneelleen, mutta saatiin veretseisauttavan muhkeat bittiluvut!!!

Kyllä nämä mainostoimisto-viisaat, jotka kampanjan ovat kehittäneet, joutaisivat oikeasti saunan taakse.

Varmaankin seuraava menestyskampanja netissä on kampanja, jossa ladataan 30x30 metrin seinäjuliste pdf:ksi käännettynä. Ei mene kuin kolme vuorokautta ladatessa. Mutta kun on nyt keksitty, että

ISOA PINTAA -ISOA HINTAA!

niin täytyyhän sitä toteuttaa tuolla Internetissäkin. Erään mainostoimistoveteraanin sanoin Internet onkin "oikeastaan vain verkkoon siirrettyä printtiä". Näillä eväillä tuleekin sitten tällaista ikimuistoista nettimainontaa!

Kommentit

Feed You can follow this conversation by subscribing to the comment feed for this post.

Tämän kirjoituksen kommentit ovat suljetut.